Turinio tendencijos 2025
Socialinės medijos platformos vis dažniau diegs AR filtrus ir VR aplinkas, suteikdamos vartotojams galimybę bendrauti virtualiose erdvėse, dalyvauti nuotoliniuose renginiuose ir išbandyti produktus per AR technologijas, kurios praturtina jų pateikimą. Šios inovatyvios technologijos didins platformų patrauklumą ir skatins vartotojų įsitraukimą, pasiūlydamos naujas, interaktyvias patirtis.
Papildytos realybės (AR) ir virtualios realybės (VR) integracija
Socialinės medijos platformos vis dažniau diegs AR filtrus ir VR aplinkas, suteikdamos vartotojams galimybę bendrauti virtualiose erdvėse, dalyvauti nuotoliniuose renginiuose ir išbandyti produktus per AR technologijas, kurios praturtina jų pateikimą. Šios inovatyvios technologijos didins platformų patrauklumą ir skatins vartotojų įsitraukimą, pasiūlydamos naujas, interaktyvias patirtis.
Trumpųjų vaizdo įrašų dominavimas
2025-aisiais trumpi vaizdo įrašai vis dar dominuos socialinės medijos srautuose, dar labiau pabrėžiant kūrybiškumą ir įsitraukimą. Prekės ženklai ir nuomonės formuotojai turės ir toliau tobulinti bei pateikti svarbias žinutes trumpiau nei per minutę, kad išliktų aktualūs.
Trumpųjų vaizdo įrašų dominavimas
2025-aisiais trumpi vaizdo įrašai vis dar dominuos socialinės medijos srautuose, dar labiau pabrėžiant kūrybiškumą ir įsitraukimą. Prekės ženklai ir nuomonės formuotojai turės ir toliau tobulinti bei pateikti svarbias žinutes trumpiau nei per minutę, kad išliktų aktualūs.
Dirbtinio intelekto personalizacija
Dirbtinis intelektas atliks esminį vaidmenį asmeniniame turinio pritaikyme socialiniuose tinkluose. DI algoritmai, analizuodami vartotojų elgesį ir pomėgius, pasiūlys itin tikslias rekomendacijas, skelbimus ir pritaikytą turinį. Šis personalizacijos lygis skatins didesnį vartotojų įsitraukimą, nes pateikiamas turinys geriau atitiks jų interesus ir lūkesčius.
Dirbtinio intelekto personalizacija
Dirbtinis intelektas atliks esminį vaidmenį asmeniniame turinio pritaikyme socialiniuose tinkluose. DI algoritmai, analizuodami vartotojų elgesį ir pomėgius, pasiūlys itin tikslias rekomendacijas, skelbimus ir pritaikytą turinį. Šis personalizacijos lygis skatins didesnį vartotojų įsitraukimą, nes pateikiamas turinys geriau atitiks jų interesus ir lūkesčius.
UGC ir mikro nuomonės formuotojų įtaka
Vis didesnę įtaką ir vertę įgauna mikro nuomonės formuotojų ir vartotojų kuriamas turinys (UGC). 2025-aisiais prekės ženklai dažniau bendradarbiaus su mikro nuomonės formuotojais, siekdami pasinaudoti jų artimu ryšiu su sekėjais. Šie turinio kūrėjai, turintys mažesnes, bet lojalias auditorijas, geba efektyviai kurti autentišką ryšį su savo auditorija, o jų rekomendacijos dažnai laikomos patikimesnėmis nei didžiųjų nuomonės formuotojų.
UGC ir mikro nuomonės formuotojų įtaka
Vis didesnę įtaką ir vertę įgauna mikro nuomonės formuotojų ir vartotojų kuriamas turinys (UGC). 2025-aisiais prekės ženklai dažniau bendradarbiaus su mikro nuomonės formuotojais, siekdami pasinaudoti jų artimu ryšiu su sekėjais. Šie turinio kūrėjai, turintys mažesnes, bet lojalias auditorijas, geba efektyviai kurti autentišką ryšį su savo auditorija, o jų rekomendacijos dažnai laikomos patikimesnėmis nei didžiųjų nuomonės formuotojų.
Trumpalaikio turinio dominavimas
Trumpalaikis turinys, kuris dingsta per 24 valandas, ir toliau bus madingas, nes jis skatina vartotojus sekti naujausius įvykius ir nenutrūkstamai įsitraukti (patiriamas FOMO efektas – „baimė praleisti“). 2025-aisiais tokie įrankiai kaip Instagram ir Facebook Stories bei Snapchat dar labiau akcentuos šį turinio tipą. Prekės ženklai taip pat didins šio formato naudojimą, nes jis padeda kurti artimesnį ryšį su sekėjais.
Trumpalaikio turinio dominavimas
Trumpalaikis turinys, kuris dingsta per 24 valandas, ir toliau bus madingas, nes jis skatina vartotojus sekti naujausius įvykius ir nenutrūkstamai įsitraukti (patiriamas FOMO efektas – „baimė praleisti“). 2025-aisiais tokie įrankiai kaip Instagram ir Facebook Stories bei Snapchat dar labiau akcentuos šį turinio tipą. Prekės ženklai taip pat didins šio formato naudojimą, nes jis padeda kurti artimesnį ryšį su sekėjais.
Informacijos paieška socialinėse medijose
2025-aisiais socialinės platformos, ypač TikTok, vis dažniau taps paieškos įrankiu – daugeliui jaunų vartotojų šis tinklas bus net patogesnis už Google ieškant paprastų ir greitų atsakymų. Prekės ženklams ir kūrėjams teks labiau pritaikyti savo turinį taip, kad jis atitiktų platformos algoritmus ir galėtų atsirasti paieškos rezultatuose. Populiarės informatyvūs, vizualiai aiškūs vaizdo įrašai, kurie pateikia greitą informaciją ir atsako į dažniausiai užduodamus klausimus.
Informacijos paieška socialinėse medijose
2025-aisiais socialinės platformos, ypač TikTok, vis dažniau taps paieškos įrankiu – daugeliui jaunų vartotojų šis tinklas bus net patogesnis už Google ieškant paprastų ir greitų atsakymų. Prekės ženklams ir kūrėjams teks labiau pritaikyti savo turinį taip, kad jis atitiktų platformos algoritmus ir galėtų atsirasti paieškos rezultatuose. Populiarės informatyvūs, vizualiai aiškūs vaizdo įrašai, kurie pateikia greitą informaciją ir atsako į dažniausiai užduodamus klausimus.
Darbuotojų ambasadorystės skatinimas
2025-aisiais LinkedIn platformoje vis labiau vertinamas bus autentiškas turinys, paremtas darbuotojų patirtimis ir asmeninėmis istorijomis. Tokie autentiški pasidalinimai stiprins tiek asmeninius darbuotojų prekės ženklus, tiek ir pačios įmonės reputaciją, skatindami ilgalaikius ir tvarius ryšius su sekėjais. Įmonės suvokia, kad tikrasis ryšys su auditorija kyla iš žmonių, todėl darbuotojų ambasadorystė taps esmine komunikacijos strategijos dalimi.
Darbuotojų ambasadorystės skatinimas
2025-aisiais LinkedIn platformoje vis labiau vertinamas bus autentiškas turinys, paremtas darbuotojų patirtimis ir asmeninėmis istorijomis. Tokie autentiški pasidalinimai stiprins tiek asmeninius darbuotojų prekės ženklus, tiek ir pačios įmonės reputaciją, skatindami ilgalaikius ir tvarius ryšius su sekėjais. Įmonės suvokia, kad tikrasis ryšys su auditorija kyla iš žmonių, todėl darbuotojų ambasadorystė taps esmine komunikacijos strategijos dalimi.
Nišinių bendruomenių svarbos didėjimas
Socialinės medijos platformose vis daugiau dėmesio bus skiriama bendruomenių kūrimui ir įsitraukimui, nes prekės ženklų auditorijų nebetenkina tik paviršinis, vienpusis turinys. Facebook grupės, Discord serveriai, Reddit, Instagram kanalų privačios bendruomenės ir kitos nišinės platformos bus tos vietos, kuriose prekės ženklai ir kūrėjai galės kurti prasmingus ryšius su auditorija.
Nišinių bendruomenių svarbos didėjimas
Socialinės medijos platformose vis daugiau dėmesio bus skiriama bendruomenių kūrimui ir įsitraukimui, nes prekės ženklų auditorijų nebetenkina tik paviršinis, vienpusis turinys. Facebook grupės, Discord serveriai, Reddit, Instagram kanalų privačios bendruomenės ir kitos nišinės platformos bus tos vietos, kuriose prekės ženklai ir kūrėjai galės kurti prasmingus ryšius su auditorija.
Mini serialų populiarėjimas
Mini serialai arba trumpi serijiniai vaizdo įrašai taps dar populiaresni 2025-aisiais. Kadangi vartotojai siekia ilgesnės, giliau įtraukiančios patirties, kurią lengva suvartoti trumpais segmentais, socialinės platformos, tokios kaip Instagram, YouTube ir TikTok, taps mini serialų namais. Tai leis prekės ženklams ir kūrėjams pasakoti istorijas per kelis epizodus, kurti įtraukiančius siužetus, kurie ilgiau išlaikys auditorijos dėmesį ir leis nuosekliai įtraukti sekėjus į turinį.
Mini serialų populiarėjimas
Mini serialai arba trumpi serijiniai vaizdo įrašai taps dar populiaresni 2025-aisiais. Kadangi vartotojai siekia ilgesnės, giliau įtraukiančios patirties, kurią lengva suvartoti trumpais segmentais, socialinės platformos, tokios kaip Instagram, YouTube ir TikTok, taps mini serialų namais. Tai leis prekės ženklams ir kūrėjams pasakoti istorijas per kelis epizodus, kurti įtraukiančius siužetus, kurie ilgiau išlaikys auditorijos dėmesį ir leis nuosekliai įtraukti sekėjus į turinį.
Reddit forumo kilimas
Dėl 2024 m. pasirašyto „Google“ ir „Reddit“ sandorio, „Reddit“, kaip forumų platforma, 2025 m. augs ir taps dar labiau naudingesnė prekės ženklams, norintiems pateikti savo produktus socialinių tinklų vartotojams. Dažnas pirkėjas, norintis sužinoti kažką apie produktą ar paslaugą, apsilanko „Reddit“ forume, kuriame bendruomenės renkasi įvairioms diskusijoms. Dėl šios partnerystės aktualios „Reddit“ diskusijos pateikiamos „Google“ paieškos rezultatuose.
Reddit forumo kilimas
Dėl 2024 m. pasirašyto „Google“ ir „Reddit“ sandorio, „Reddit“, kaip forumų platforma, 2025 m. augs ir taps dar labiau naudingesnė prekės ženklams, norintiems pateikti savo produktus socialinių tinklų vartotojams. Dažnas pirkėjas, norintis sužinoti kažką apie produktą ar paslaugą, apsilanko „Reddit“ forume, kuriame bendruomenės renkasi įvairioms diskusijoms. Dėl šios partnerystės aktualios „Reddit“ diskusijos pateikiamos „Google“ paieškos rezultatuose.
Dirbtinio intelekto nuomonės formuotojų populiarėjimas
2025 metais augs DI nuomonės formuotojų naudojimas marketingo srityse. Nors tokio tipo nuomonės formuotojai jau yra populiarūs, jie skirsis tuo, kad nebebus tik kompiuteriniai modeliai su robotų sąveika. Jie turės asmenybes, pageidavimus ir gebėjimą bendrauti su savo auditorija realiuoju laiku. Dėl gebėjimo greitai pasinaudoti duomenimis, dirbtinio intelekto nuomonės formuotojai taps ne tik tendencijų sekėjais, bet ir kūrėjais.
Dirbtinio intelekto nuomonės formuotojų populiarėjimas
2025 metais augs DI nuomonės formuotojų naudojimas marketingo srityse. Nors tokio tipo nuomonės formuotojai jau yra populiarūs, jie skirsis tuo, kad nebebus tik kompiuteriniai modeliai su robotų sąveika. Jie turės asmenybes, pageidavimus ir gebėjimą bendrauti su savo auditorija realiuoju laiku. Dėl gebėjimo greitai pasinaudoti duomenimis, dirbtinio intelekto nuomonės formuotojai taps ne tik tendencijų sekėjais, bet ir kūrėjais.
UI inspiruotas turinys
Vizualinėje komunikacijoje siekiama rasti bendrų taškų kalbant su vartotoju. Vis populiarėjantis sprendimas – atsižvelgti į UI (User Interface) elementus ir juos išnaudoti turinio pateikimui. Vizualinei išraiškai pasitelkiamos mobiliųjų įrenginių, kompiuterių, interneto naršyklių, programų bei socialinių tinklų sąsajos. Svarbu įsivertinti, kad norimi naudoti UI elementai būtų puikiai atpažįstami tikslinei auditorijai.
UI inspiruotas turinys
Vizualinėje komunikacijoje siekiama rasti bendrų taškų kalbant su vartotoju. Vis populiarėjantis sprendimas – atsižvelgti į UI (User Interface) elementus ir juos išnaudoti turinio pateikimui. Vizualinei išraiškai pasitelkiamos mobiliųjų įrenginių, kompiuterių, interneto naršyklių, programų bei socialinių tinklų sąsajos. Svarbu įsivertinti, kad norimi naudoti UI elementai būtų puikiai atpažįstami tikslinei auditorijai.
Viduramžių ateitis
Ieškant dar vieno bendro atpažįstamo vizualiojo taško pasitelkiama tai, kas visiems puikiai žinoma. Šiuo atveju tai viduramžių epocha, kuri savo specifiniu vizualiu braižu yra tapusi atpažįstama beveik kiekvienam. Augantis „Blackletter“ (gotikinių) šriftų, kontūruotų iliustracijų bei dekoratyvių elementų pasiskolinimas iš viduramžių ir pritaikymas šiuolaikinei vizualinei komunikacijai patvirtina epochos aktualumą bei prekės ženklams atveria galimybę demonstruoti savo žaismingumą.
Viduramžių ateitis
Ieškant dar vieno bendro atpažįstamo vizualiojo taško pasitelkiama tai, kas visiems puikiai žinoma. Šiuo atveju tai viduramžių epocha, kuri savo specifiniu vizualiu braižu yra tapusi atpažįstama beveik kiekvienam. Augantis „Blackletter“ (gotikinių) šriftų, kontūruotų iliustracijų bei dekoratyvių elementų pasiskolinimas iš viduramžių ir pritaikymas šiuolaikinei vizualinei komunikacijai patvirtina epochos aktualumą bei prekės ženklams atveria galimybę demonstruoti savo žaismingumą.
Šmaikštus iliustracijų stilius
Augant dirbtinio intelekto sugeneruoto turinio kiekiui, prekių ženklai siekia susigrąžinti auditorijos dėmesį bei auginti vartotojų lojalumą. Už tai vartotojai apdovanojami šypseną keliančiais momentais, tad nestebina augantis šmaikštaus stiliaus charizmatiškų iliustracijų populiarumas.
Šmaikštus iliustracijų stilius
Augant dirbtinio intelekto sugeneruoto turinio kiekiui, prekių ženklai siekia susigrąžinti auditorijos dėmesį bei auginti vartotojų lojalumą. Už tai vartotojai apdovanojami šypseną keliančiais momentais, tad nestebina augantis šmaikštaus stiliaus charizmatiškų iliustracijų populiarumas.
Papildytos realybės sprendimai
Kitas būdas sėkmingai konkuruoti dėl dėmesio su dirbtinio intelekto sugeneruotu turiniu – kurti papildytos realybės sprendimais patobulintą turinį. Vienas iš populiarėjančių sprendimų – video turinys, papildytas CGI (Computer Generated Imagery) elementais. Šio video turinio pavyzdžių jau dabar galima išvysti Lietuvoje. Tačiau vertėtų neužmiršti ir įvairių AR (Augmented Reality) sprendimų, tokių kaip TikTok filtrai ar papildytos realybės integracija į fizines erdves.
Papildytos realybės sprendimai
Kitas būdas sėkmingai konkuruoti dėl dėmesio su dirbtinio intelekto sugeneruotu turiniu – kurti papildytos realybės sprendimais patobulintą turinį. Vienas iš populiarėjančių sprendimų – video turinys, papildytas CGI (Computer Generated Imagery) elementais. Šio video turinio pavyzdžių jau dabar galima išvysti Lietuvoje. Tačiau vertėtų neužmiršti ir įvairių AR (Augmented Reality) sprendimų, tokių kaip TikTok filtrai ar papildytos realybės integracija į fizines erdves.
Hyper sodrios spalvų paletės
Spalvos – tai lyg visuomenės veidrodis, kasmet reflektuojantis ir atskleidžiantis vartotojų lūkesčius. Žvelgiant į pastaruosius mėnesius pastebimas bandymas suteikti daugiau džiaugsmo intensyvinant sodrių spalvų paletes. Tuo pačiu spalvų kiekis siaurėja ir paletės tampa labiau koncentruotos, tačiau sodrių spalvų vengiama gradientuose.
Hyper sodrios spalvų paletės
Spalvos – tai lyg visuomenės veidrodis, kasmet reflektuojantis ir atskleidžiantis vartotojų lūkesčius. Žvelgiant į pastaruosius mėnesius pastebimas bandymas suteikti daugiau džiaugsmo intensyvinant sodrių spalvų paletes. Tuo pačiu spalvų kiekis siaurėja ir paletės tampa labiau koncentruotos, tačiau sodrių spalvų vengiama gradientuose.
Įtraukties ir prieinamumo atvaizdavimas
Su kiekviena diena vis sparčiau auga vartotojo lūkestis reklaminiame turinyje matyti ne tik idealiai atrodančius žmones. Atliepiant šį poreikį įvairiuose dizaino sprendimuose stengiamasi vizualiai perteikti platesnę visuomenės dalį įtraukiant daugiau skirtingų žmonių grupių.
Įtraukties ir prieinamumo atvaizdavimas
Su kiekviena diena vis sparčiau auga vartotojo lūkestis reklaminiame turinyje matyti ne tik idealiai atrodančius žmones. Atliepiant šį poreikį įvairiuose dizaino sprendimuose stengiamasi vizualiai perteikti platesnę visuomenės dalį įtraukiant daugiau skirtingų žmonių grupių.
Tekstūriškai išraiškūs 3D elementai
3D elementai tendencijose puikuojasi nebe pirmus metus, tačiau itin pamėgtos metališkos ir plastilino tekstūros vartotojų akims tampa įprastos bei nebestebinančios. Išraiškingesnių tekstūrų populiarumas jau auga – galima pastebėti, jog drąsiau naudojamos išraiškingesnės tekstūros. 3D elementuose galima vis dažniau pamatyti natūralios odos, uolienų, stambiasiūlių audinių, raštuotos gumos bei kitų medžiagų, atskleidžiančių šviesos ir šešėlio sąveiką.
Tekstūriškai išraiškūs 3D elementai
3D elementai tendencijose puikuojasi nebe pirmus metus, tačiau itin pamėgtos metališkos ir plastilino tekstūros vartotojų akims tampa įprastos bei nebestebinančios. Išraiškingesnių tekstūrų populiarumas jau auga – galima pastebėti, jog drąsiau naudojamos išraiškingesnės tekstūros. 3D elementuose galima vis dažniau pamatyti natūralios odos, uolienų, stambiasiūlių audinių, raštuotos gumos bei kitų medžiagų, atskleidžiančių šviesos ir šešėlio sąveiką.