2023 12 23
Nuomonės formuotojų alchemija: nuo pasirinkimo iki ilgalaikio bendradarbiavimo
Kada verta rinktis nuomonės formuotojų komunikaciją? Trumpas atsakymas – beveik visada, jei derinate influencerių ir skaitmeninę rinkodarą. Nesvarbu, ar kalbame apie privatų ar viešąjį sektorių. Gerai su kitais komunikacijos veiksmais sukalibruota nuomonės formuotojų integracija – vis dar viena labiausiai pasiteisinančių sklaidos priemonių ir ši tendencija artimiausiu metu niekur nesitrauks. Tačiau kaip nepasimesti, išsirinkti tinkamiausius ir užsitikrinti sėkmingą bendradarbiavimą?
Dažnai įvairius dalykus gyvenime renkamės pagal „patinka-nepatinka“ principą. Ne išimtis ir nuomonės formuotojai. Tačiau šiuo atveju svarbu pagalvoti ne kas patinka jums, ne ką socialiniuose tinkluose sekate jūs ar jūsų įmonės, organizacijos darbuotojai, o kas patinka tikslinei auditorijai, kurią norite pasiekti pasitelkdami influencerius.
Tikslingai parinkti nuomonės formuotojai – pirmas žingsnis į sėkmę. Daugiau nei pusė – 54 proc. – vartotojų yra bent kartą pirkę žymaus žmogaus rekomenduotą prekę ar paslaugą per paskutinius metus, rodo skaitmeninio turinio kūrimo ir reklamos agentūros „Marvelous LT“ bei „KOG instituto“ kasmet atliekamas tyrimas apie socialinių tinklų komunikaciją. Ir net 46 proc. apklaustųjų, sekančių žymius žmones, teigia, jog nuomonės formuotojų rekomendacijos skatina juos išbandyti siūlomą produktą ar paslaugą.
Todėl pirmiausia aiškiai identifikuokite savo tikslinę auditoriją, išanalizuokite vyraujančias konkrečios auditorijos komunikacijos tendencijas – kokiais kanalais juos pasiekti efektyviausia, ką jie stebi socialiniuose tinkluose ir pan. ir tik tada pereikite prie nuomonės formuotojų.
Bet prieš tai – namų darbai
Kai jau suprantate savo tikslinės auditorijos poreikius, atsirinkti žinutei skleisti tinkamiausią nuomonės formuotoją gali padėti influencerio auditorijos dydis.
Nuomonės formuotojai skirstomi į keturis segmentus: nano – iki 10 tūkst. sekėjų, mikro – daugiau nei 10 tūkst. sekėjų, makro – daugiau nei 50 tūkst. sekėjų, ir mega – daugiau nei 100 tūkst. sekėjų.
Pirmosios dvi influencerių grupės labiausiai tinkamos tiems, kurie siekia į savo turinį įtraukti savo tikslinę auditoriją. Šie influenceriai dažnai yra ekspertai konkrečiose nišose, todėl kai jie komunikuoja apie jūsų pasiūlymus, tai rezonuoja su jų nišos auditorija. Ši tikslinė komunikacija gali būti labai veiksminga norint pasiekti tam tikrą potencialių klientų grupę, kuri jau domisi susijusiais produktais ar paslaugomis. Makro ir mega influencerius verta rinktis tuomet, kai norite didinti prekės ženklo žinomumą, žinią apie siūlomą produktą, paslaugą ar socialinę kampaniją paskleisti kuo plačiau ir pasiekti masinę auditoriją.
Nepamirškite, jog vartotojai yra linkę tapatinti nuomonės formuotoją su vienu ar kitu prekės ženklu, organizacija, todėl prieš atsirenkant nuomonės formuotoją svarbu įvertinti ir jo reputaciją. Pasidomėkite, kokios žmogaus vertybės ir interesai, ar jie sutampa su jūsų įmonės, organizacijos vertybėmis. Taip pat atkreipkite dėmesį, ar nuomonės formuotojas nebuvo įsitraukęs į kokį skandalą, o jei buvo – kaip jo metu komunikavo. Vertėtų ir iš anksto apgalvoti, ką darytumėte jūs, jeigu būtumėte bendradarbiavę su influenceriu, kai jis įsivėlė į skandalą, kaip valdytumėte kilusią krizę.
Kurkite ilgalaikį ryšį
Dažniausiai į nuomonės formuotoją kreipiamės ir palaikome su juo ryšį tuomet, kai vykdome kampaniją ir mums reikia jo paslaugų. Tačiau toks požiūris iš esmės klaidingas.
Siekiant geriausių rezultatų ir ilgalaikiškumo bendradarbiavime, vertėtų į influencerius žvelgti ne į kaip paslaugos tiekėjus, bet kaip į partnerius. Taip, kartais mums reikalingas vienetinis bendradarbiavimas, tačiau net ir tokiu atveju bendraukite ir kurkite ryšį su nuomonės formuotoju. Žvelkite į jį kaip į jūsų prekės ženklo ar organizacijos ambasadorių, o ne kaip į papildomą sklaidos kanalą. Bendradarbiaudami su nuomonės formuotojais, nepamirškite ne tik sudaryti sutartį ir joje užfiksuoti susitartų įsipareigojimų, bet ir nuolatinio žmogiško ryšio kūrimo tarp ambasadoriaus, jo sekėjų ir prekės ženklo.
Bendraukite, įsitraukite į nuomonės formuotojų skelbiamą turinį socialinių medijų profiliuose – taip būsite labiau matomi jo auditorijai, o pats bendradarbiavimas atrodys gerokai nuoširdesnis ir tikresnis.
Lygiai taip pat, kaip nuomonės formuotojai investuoja į ryšio kūrimą su savo auditorija, siekdami geriausių rezultatų, jūs irgi turite kurti ilgalaikį ryšį su influenceriais.