2024 08 01
TOP influencerių e. parduotuvės: atitrūkę lyderiai, banguoti metai
Dauguma nuomonės formuotojų vystydami savo verslus dirba kaip perpardavėjai, o savo e. parduotuvių asortimentą formuoja ir pristato taip, tarsi rekomenduotų kiekvieną jame esantį produktą kaip savo ar savo šeimos mėgstamą ir naudojamą.
Nuomonės formuotojams vystomi e. verslai leidžia nepriklausyti nuo reklamos užsakovų. Vis tik pasitikėjimas nuomonės formuotojais šiek tiek mažėja per pastaruosius metus.
Skaitmeninės agentūros „Marvelous LT“ šį pavasarį atliktas socialinių tinklų tyrimas rodo, kad nuo 2022-ųjų padaugėjo nepasitikinčių įžymybių nuomone (tokių respondentų dalis išaugo nuo 55% iki 58% 2024 m.).
Respondentai pažymi, kad nuomonės formuotojų įrašuose yra per daug reklamos: šiemet taip teigė 78%, 2022-aisiais 70% apklaustųjų.
„Perteklinė reklama – dažniausia dingstis nebesekti nuomonės formuotojo“, – tyrimo duomenis pateikia Liveta Alekna, „Marvelous LT“ vadovė.
Tiesa, noras išbandyti rekomenduojamas prekes ar paslaugas nemažėja: apie 52% žmonių, sekančių influencerius, teigia, kad pateiktos rekomendacijos skatina juos išbandyti, trys iš 5-ių teigia naudojantys jų siūlomus nuolaidų kuponus, fiksuoja L. Alekna.
Kartu trečdalis Lietuvos gyventojų teigia, kad seka žinomus žmones, ketvirtadalis sako to nedarantys, tačiau vis tiek apsilanko žinomų žmonių profiliuose.
Šiemet, lyginant su 2023 m., išaugo respondentų dalis, sekančių nuomonės formuotojus, komunikuojančius aktyvaus laisvalaikio, maisto, sveikos gyvensenos ir grožio temomis.
Šios temos ir tai lydintys produktai dominuoja ne vieno žinomiausio nuomonės formuotojo e. parduotuvėse: nuo maisto papildų, maisto receptų iki knygų, dietų, mitybos programų ar seminarų.
Yra paklausa, yra pasiūla
„Pamačiusi naują nuomonės formuotojų įkurtą e. parduotuvę, neretai pagalvoju „Dar viena? Kiek galima?“, tačiau ir čia turbūt galioja taisyklė „yra paklausa – yra ir pasiūla“. Natūralu, kad influenceriams, kurie mato, kad jų transliuojama reklama ir rekomendacijos profiliuose generuoja pardavimus, norisi iš to uždirbti dar labiau. Taip atsiranda vis daugiau tokių e. parduotuvių“, – kalba L. Alekna.
Pasak jos, žvelgiant į pasaulines tendencijas matyti, kad žinomų žmonių įkurtos e. parduotuvės dažniausiai neapsiriboja vien produktų pardavimu. Jose gausu tokių funkcijų, kaip forumai, tiesioginiai pokalbiai ar žvilgsniai į užkulisius, skatinantys bendruomenės jausmą su auditorija.
„Tai sustiprina ryšį su sekėjais ir išlaiko juos įsitraukusius. Mano manymu, tai vienas didžiausių privalumų: autentiškumu ir pasitikėjimu grįstas ryšys, kuris skatina rinktis žinomo žmogaus produktą labiau, nei pasitikėti tradicine reklama“, – akcentuoja L. Alekna.
Tiesa, tokiose e. parduotuvėse pasaulyje dažniau produktai būna kuriami pačių nuomonės formuotojų ar bent jau daug dėmesio skiriama produktų individualizavimui, žinomo žmogaus idealogijos atitikmens paieškoms.
„Lietuvoje matyti kiek kitokia tendencija – dauguma pasirinkę produktų perpardavinėtojų kelią ir dažnu atveju nesivargina itin investuoti į bendravimą su savo auditorija“, – kritikos pažeria L. Alekna.